Щодо дотримання режиму роботи в ЕСОЗ в умовах воєнного стану та документування наданих медичних послуг
У зв’язку із загостренням віи?ськовоі? ситуаціі?, введенням воєнного стану в Украі?ні відповідно до Указу Президента Украі?ни від 24.02.2022 No 64 та можливими ситуаціями, що можуть виникнути під час роботи з електронними системами та реєстрами в частині і?х стабільноі? роботи, Міністерство охорони здоров'я Украі?ни надає роз'яснення щодо особливостеи? такоі? роботи.
Життя людини, і?і? здоров’я є наи?більшою цінністю. Головним завданням системи охорони здоров’я є забезпечення безперервності надання медичних послуг усім, хто і?х потребує.
Згідно із Законом Украі?ни «Про правовии? режим воєнного стану» воєннии?
стан – це особливии? правовии? режим, що вводиться в Украі?ні або в окремих і?і?
місцевостях у разі зброи?ноі? агресіі? чи загрози нападу, небезпеки державніи?
незалежності Украі?ни, і?і? територіальніи? цілісності та передбачає надання відповідним органам державноі? влади, віи?ськовому командуванню, віи?ськовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі зброи?ноі? агресіі? та забезпечення національноі? безпеки, усунення загрози небезпеки державніи? незалежності Украі?ни, і?і? територіальніи? цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституціи?них прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку діі? цих обмежень.
Наразі режим воєнного стану дозволяє працювати всім надавачам медичних послуг у рамках вимог, встановлених для повсякденного функціонування. У разі зміни обставин Міністерство охорони здоров’я буде повідомляти додатково.
Електронна система охорони здоров’я наразі також функціонує в штатному режимі. Однак через велику кількість хакерських атак, можливих перебоі?в з електропостачанням чи пошкодженням мереж в окремих регіонах виникла необхідність описати певнии? алгоритм діи? під час таких ситуаціи?:
1. Якщо електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ) працює в штатному режимі, у користувачів є доступ до системи та можливість вносити відповідні дані – діють вимоги, встановлені для повсякденного функціонування.
2. У разі відсутності доступу до ЕСОЗ від 2 до 24 годин – усі записи про надану допомогу робляться на паперових формах первинно-обліковоі? документаціі? та вносяться до ЕСОЗ після відновлення доступу до ЕСОЗ, протягом наступного робочого дня.
3. У разі відсутності доступу до ЕСОЗ від 24 до 48 годин – внесення даних до центральноі? бази даних ЕСОЗ, які сформовано на паперових формах первинноі? обліковоі? документаціі? має відбутись протягом наступних 2 робочих днів.
4. У разі відсутності доступу до ЕСОЗ від 48 годин і більше – інформація зафіксована на паперових формах первинноі? обліковоі? документаціі? може бути внесена до ЕСОЗ за наявності часу в медичного працівника.
5. У разі доступності функціи? ЕСОЗ, але наявності завантаженості медичного персоналу через велику кількість звернень для надання терміновоі? медичноі? допомоги – фіксується тільки факт звернення, діагноз, перелік маніпуляціи? (додаткова інформація фіксується за наявності можливості). Надання медичноі? допомоги та збереження життя громадян є першочерговим завданням.
Також наголошуємо, що при віи?ськовому стані діють загальні вимоги щодо захисту персональних даних.
Бережіть себе та своі?х рідних! Украі?на переможе!
Заступник Міністра
з питань цифрового розвитку, цифрових трансформаціи? і цифровізаціі?
Марія КАРЧЕВИЧ